Novinky

Ako si posilniť imunitu, či udržať v dobrej kondícii? Tipy od našich lektorov!

By 13. marca 2020 No Comments

Zdravie je nepochybne to najcennejšie čo máme! Spýtali sme sa našich lektorov, ako sa udržiavajú v dobrej fyzickej kondícii a posilňujú imunitu. Zároveň, či majú niečo obľúbené, prípadne čo by odporúčili z ponuky nášho Dance baru.

Dee Reggaetonera /Salsa, Reggaeton, Bachata, Latino Fit Dance/

V dobrej kondícii ma vie udržať jednoznačne tanec. Imunitu si budujem kvalitným spánkom, pijem veľa vody počas celého dňa a snažím sa maž vždy pozitívne nastavenú myseľ. V období chrípok užívam esenciálny olej. Dve kvapky pod jazyk. Využívam ho aj keď cestujem, idem medzi deti ako aj na tréningy. V aroma lampe dezinfikuje vzduch – výborná vec. U nás v Dance bare si najčastejšie  vychutnávam kávu, majú na výber aj sójové, či mandľové mlieko a kto ma pozná, určite ma viac krát videl s koláčikom.

Adam /Funkčný tréning, Sexy Body Workout/ 

Na udržanie sa v dobrej kondícii pravidelne športujem. Kombinujem silové tréningy s aeróbnymi (beh, tabata…) Pohyb je najlepšia prevencia proti slabej imunite. Okrem toho sa otužujem a prijímam dostatočné množstvo vitamínov. Občas keď cítim, že na mňa niečo ide, tak si rozmixujem jablko, špenát, zázvor, uhorku a olivový olej. Z Dance baru si so sebou na cestu beriem smoothiečko alebo protein, ktorý je super po cvičení na doplnenie energie, bielkovín a sacharidov. Takže za mňa určite smoothie a samozrejme skvelá káva!

Veronika /Broadway Jazz, Muzikálový tanec/

Kondíciu sa snažím udržiavať pravidelne. Hlavne športovaním, mám veľmi rada beh, prípadne ak je zlé počasie tak využijem švihadlo.  No najviac určite pri tanci – človek tam vie na chvíľu vypnúť a odreagovať sa a zároveň spáliť pár kalórii či ponaťahovať telo. Zdravý životný štýl je v dnešnej dobe dôležitý. Vyvážená strava, tekutiny, vitamíny, minerály a stopové prvky no v neposlednom rade oddych a spánok. Ak som chorá, snažím sa vyliečiť prírodným spôsobom. Chemickým prípravkom a doplnkom sa vyhýbam. Často si pripravujem zelené smoothies (listová zelenina v kombinácii s ovocím). Môj recept na posilnenie imunity: špenát, hlávkový šalát, kiwi, chia semiačka, 2 banány, pomaranč, pohár vody a pár kvapiek citrónu. Veľmi dobré smoothies máme aj u nás v Dance bare, veľa krát si doplním vitamíny aj tam.

Matúš a Monika /New Style Hustle/

Za nás to je jednoznačne pohyb, na ktorý si cez deň treba nájsť čas. A to už v akejkoľvek podobe: tanec, beh, jóga alebo kondičný tréning. Pre posilnenie imunity sa otužujeme, ale treba si tiež dopriať oddych a kvalitnú a pestrú stravu. No a v prípade chrípkovej sezóny je to jednoznačne teplá domáca zázvorovica od mojej babky s lyžičkou medu, ako aj zázvorový alebo bylinkový čaj. Samozrejmosťou sú vitamíny v podobe ovocných a zeleninových štiav, ktoré máme aj v Dance bare. Čo však odporúčame je čerstvý domáci chlebík.

Marína /Balet, trénerka Lollipops/

Zdravý život závisí od pohybu a základných veci, ktoré poznáme všetci: pitný režim, čerstvý vzduch a konzumácia zdravých produktov. V kondícii ma aktuálne drží môj jeden aj pol ročný synček 🙂 Presne kvôli nemu mám veľa pohybu na čerstvom vzduchu. Samozrejmosťou v našej rodine sú ovocie a zelenina. Akonáhle na mňa niečo ide, urobím si zázvorový čaj v kombinácii s medom a citrónom. Je to zázračná rastlinka. Netreba podceniť pitný režim a spánok. Radšej si jeden deň zobrať v práci voľno ako sa naháňať s oslabenou imunitou. Smoothies v našom Dance bare sú vitamínová bomba a zároveň chuťovka na každý deň.

Monika /Vogue/

V kondícii ma dokáže udržať jedine pravidelný spánok a cvičenie. Ak aj pravidelne tancujem, nie je to pre moje telo dostatočný pohyb. Pri tanci zaťažujeme (a niekedy preťažujeme) väčšinou rovnaké partie a tie druhé sa oslabujú. Kompenzačné cvičenia zamerané na stred tela sú to, čo ma vždy vzpruží. Na mojich lekciách zvyknem ľuďom ukázať aj tieto cviky, ktoré ma naučila moja fyzioterapeutka a robím ich pravidelne, aby ma nebolelo telo. Sú to napríklad cviky zamerané na chodidlá, členky a prsty na nohách, aby nás neboleli nohy keď tancujeme v opätkoch. V Dance bare máme výborné Capuccino, ktoré som si dala už 2x a to kávu nepijem. Ale kedže som počula skvelé referencie, tak som musela vyskúšať.

Alex /Stretch Joga, Modern Dance/

V dobrej kondícii ma vie udržať pozitívna myseľ, kvalitný 8 hodinový spánok, ale tiež zdravá strava a pravidelné cvičenie. Dôležité sú tiež výlety do prírody a vitamíny vo forme čerstvého ovocia a zeleniny, ktoré nám posilnia imunitu. Ak som náhodou chorá, urobím si hneď bylinkový čaj (šalvia ,šípky alebo urologický) nakrájam si cibuľu a cesnak a zajem troškou chlebíka. V Dance bare mame skvelú ovsenú kašu, ktorú vám keď opäť otvoríme, s láskou pripravia naši barmani.

Prajeme vám všetkým pevné zdravie, oddýchnite si doma s najbližšou rodinou. Už teraz sa tešíme opäť na pekné zážitky a chvíle na hodinách v RDS v najbližšom možnom čase. Vaši lektori a tím RDS.