Novinky

Ako si cez zimu vyformovať postavu?

By 13. septembra 2019 No Comments

Ako si počas zimy vyformovať postavu? Prinášame vám rozhovor s fitness trénerkou Natáliou Wallachovou, ktorá sa venuje zdravému životnému štýlu a tréningom na formovanie postavy priamo v Riverpark Dance School.

Ahoj Natália, veľa ľudí si na nový rok začína plniť predsavzatia, zmení po sviatkoch jedálníček, prípadne začne aspoň z časti zdravšie žiť. Ako vyzerajú tvoje raňajky či večera? 

Raňajky mávam úplne jednoduché, nakoľko od rána cvičím, tak si dám ráno banán prípadne niečo ľahké. S plným bruchom by sa mi zle cvičilo, avšak ovsené vločky s vodou, ovocím nikdy nie sú zlé. Na večeru v poslednej dobe jedávam grilovanú zeleninu (karfiol, cuketa, brokolica). Podusím ju na panvici a pridám mozzarelu alebo plátok kuracieho mäsa či lososa. Toto si dám niekedy aj neskôr večer 😀 Jedávam však menšie porcie, ale pravidelne.

Si kondičnou trénerkou a určite sa stretávaš s rôznymi otázkami k chudnutiu. Čo by si odporúčila ženám, ktoré si chcú vyformovať postavu?

Pri formovaní postavy je dôležitý hlavne pravidelný pohyb – akýkoľvek. Či už by ste si vybrali pohyb na čerstvom vzduchu, alebo niektorú z pohybových hodín pod vedením trénerov v Riverpark Dance School. Dôležitým prvkom pri chudnutí je pravidelnosť a samotná strava. Žiadne sladené nápoje, polotovary či údeniny. Vynechať takzvané „maličkosti“, prípadne malé mlsnotky, ktoré zjeme medzi jedlami. Je to niekedy ťažké, ale ak sa to človek naučí je to oveľa ľahšie. A ak si náhodou nejakú doprajeme, musíme ju premeniť na spálené kalórie pohybom alebo tréningom. Výhodou hodín v Riverpark Dance School je ich rôzna obtiažnosť a pri niektorých spojenie s tancom. Je to príjemná zmena oproti fitku a zažijete množstvo zábavy a taktiež si hneď po tréningu viete dať zdravé špeciality v Dance bare, kde sú v ponuke napr. smoothies, proteínový shake ale aj chutné raňajkové špeciality.

V Riverpark Dance School máš hodiny Body Formingu ako aj Tabatu, na čo sa tieto hodiny zameriavajú?

Hodina Body Formingu je zameraná na tvarovanie a formovanie postavy. Prvá časť hodiny je zameraná na spaľovanie tukov a druhá časť hodiny na posilňovanie veľkých aj malých svalových skupín. Pri posilňovaní sa používa vlastná váha tela, činky, lopty, tyče alebo posilňovacie gumy. Tabata je veľmi efektívna aj keď náročnejšia metóda intervalového tréningu, pri ktorom sa zvyšuje fyzička aj sila zároveň – získate aeróbnu kondíciu aj nárast dynamiky. Jedná sa o predchodcu dnešného HIIT tréningu. Dôležité u Tabaty je makať na 100% a dodržiavať intervaly 20 sekúnd cvičenia a 10 sekúnd odpočinku. Treba zvoliť primeranú záťaž tak, aby ste odpadli vyčerpaním až pri ôsmej sérii.

Aké cviky odporúčaš na spevnenie brucha či zadku?

Na spevnenie brucha je veľa cvikov, jednoduchších ale aj zložitejších. Práve na hodine Body Formingu sa zameriavame na oblasť brucha, stehien a zadku kde využívam cviky na tieto svalové partie, ako napr. sklápačky, skracovačky, plank, drepy, výpady, je toho viac. Zadok je však vo veľkej miere aj vec genetiky, avšak pravidelnosťou vieme vyformovať aj túto časť. Brucho je zase vo veľkej miere vec stravy, čiže je to ruka v ruke strava vs. cvičenie.

Okrem hodín pre dospelých vedieš aj obľúbené hodiny pre deti od 2 do 5 rokov. Ako takáto hodina prebieha?

Detské hodiny pre deti od 2-5 rokov sú zamerané na posilnenie kreativity a tvorivosti u detí. Spoznávajú rôzne herné prvky, tancujú na pesničky pre najmenších a zapájajú sa do jednoduchých hier. Tieto hodiny sú v doobednom čase, kedy si mamičky môžu na chvíľu oddýchnuť, dať si kávu a deti sa zatiaľ zabavia. Vždy sa teším, keď vidím radosť v detských očiach a to je to najdôležitejšie čo má táto hodina priniesť.

Máš nejaké tipy na detox organizmu? Čo je podľa teba dobré zaradiť do jedálnička?

Ak máte jedálníček akýkoľvek, nezabúdajte na pitný režim a vlákninu. Dobré je si dať na ráno pohár vody s vytlačeným citrónom. Organizmus najľahšie očistí príroda a prírodné potraviny. Smoothie, zvlášť vo svojej zelenej podobe dodá organizmu viac vlákninu a je tak vhodné v štartovacej fáze, keď pripravujeme tráviaci trakt na vylučovanie toxínov.

Chceš niečo čitateľom na záver odkázať?

Cvičte s radosťou, začnite pomaly ale pravidelne. Môžte spevniť brucho, schudnúť aj 10-15 kíl, dôležité je byť o tom presvedčený a zaradiť si pohyb do svojho života. Ak neviete nabehnúť na zdravšie jedlo, tak aspoň zmenšite porcie. Už keď si dáte namiesto troch nutelových palaciniek len dve a potom už len jednu, urobili ste pokrok. Alebo si ich dajte aspoň po niektorej tanečnej hodine alebo cvičení v našom Dance Bare, kde vám ich barmani s radosťou pripravia aj so špeciálnym power nugátom. Teším sa na vás v Riverpark Dance School!