Novinky

Ako aktuálne využívajú čas naši lektori?

By 31. januára 2021 No Comments

Aktuálne obdobie nám dáva možnosť vrátiť sa k veciam, na ktoré sme nemali čas. Je veľa vecí, ktoré človek každým rokom odkladá. Či už sa jedná o prácu, vzdelanie alebo zábavu. Spýtali sme sa našich lektorov, ako využívajú aktuálny čas počas lockdownu, čo ich vie nakopnúť a ako si budujú počas zimy imunitu.

Hanka Vidová /Lektorka – Contemporary/

Momentálne trávim skoro celé dni doma a tak mám čas venovať sa najmä sebe a veciam, na ktoré inokedy nebol až tak priestor. Aktuálne sa vzdelávam v rôznych oblastiach, ktoré ma vždy zaujímali (prírodné vedy, evolúcia, starostlivosť o pleť, mentálne zdravie…). Prostredníctvom videí na internete alebo kníh. (odporúčam knihu Yuvali Harariho – 21 lessons for 21st century – je to najväčšia pecka, ktorú som za poslednú dobu čítala!) Okrem toho sa snažím udržiavať vo forme pravidelnými online tréningami a aktívne rozvíjať kreativitu tanečnými improvizáciami. Čo sa týka imunity, na čo nedám dopustiť je zázvor. Pre mňa všeholiek aj prevencia, a okrem toho výborne chutí! Zázvorový čaj je u mňa skoro na dennej báze a momentálne sa chystám vyskúšať si urobiť vlastný “ginger shot” (privítam akékoľvek odporúčania a osvedčené recepty). Okrem toho je pre mňa určite dôležité tráviť aspoň nejaký čas na čerstvom vzduchu, každý deň kratšia či dlhšia prechádzka iba pomôže vyčistiť hlavu a zmierni lenivosť. A samozrejme pohyb – akýkoľvek – či už je to joga, kondičné a silové cvičenia alebo tanečná hodina. Ja osobne som v tomto čase našla veľkú záľubu vo Flexi joge s Miou, ktorá je pre mňa dokonalým spojením rozhýbania sa, ponaťahovania/strečingu a zároveň posilnenia tela. Vrelo odporúčam každému!

Veronika Šípková /Lektorka – Broadway Jazz + Lollipops/

Môj voľný čas trávim najradšej v prírode, kde vždy načerpám novú energiu a prídem na zaujímavé myšlienky. Ak práve netancujem, najlepšie sa odreagujem pri behu. Ráno v prírode venované športu, kde si vychutnávam čarovnú atmosféru prírody a pozorujem okolie je na nezaplatenie. Snažím sa udržiavať si zdravý životný štýl, dbať na vyváženú stravu a piť dostatok tekutín. Pravidelný šport či tanec má priaznivé účinky na organizmus. Nezabúdam na dostatočné množstvo vitamínov, ktoré posilnia moju imunitu (ovocie, zelenina) a minerály. Určite tiež odporúčam zvoliť si nejakú činnosť, ktorá vás bude napĺňať, motivovať, robiť vás šťastnými a tiež nájsť si nejakú správnu kombináciu vyváženej stravy. Ja si často pripravujem chutné zelené smoothies, po ktorých sa cítim vždy sviežo a zdravo. Je to kombinácia listovej zeleniny s ovocím. Taký môj malý recept: pohár vody, špenát, hlávkový šalát, 2 banány, pomaranč, kiwi, chia semiačka, pár kvapiek citrónu všetko dokopy pomixovať a vitamínová bomba je na svete. Nezabudnite ani na pravidelný oddych a relax!

Adam Jagnešák /Tréner – Full Body Workout/

Pre mňa má toto obdobie negatívne ale aj pozitívne stránky. Negatívna je najmä tá, že spolu aktuálne nemôžeme cvičiť na pravidelných hodinách Full Body Workout alebo Funkčný tréning v Riverpark Dance School, avšak aspoň akou takou náhradou sú práve online tréningy vo Facebook skupine. Jednou z pozitívnych vecí je, že sa môžem venovať naplno vzdelávaniu sa v oblasti športu ale tiež v iných oblastiach, ktoré viem využiť pri práci (odborná literatúra – psychológia, marketing…) Nakoľko som študent a mám úspešne uzavreté skúšky, čital som aktuálne Regeneráciu v športe, psychológiu peňazí a ďalšie zaujímavé knihy. Psychickú pohodu si udržiavam najmä vďaka pravidelným prechádzkam v prírode a cvičeniu. Taktiež mám čas aktuálne skúšať rôzne nové jedlá a recepty. Musím si zaklopať, ale choroby ma obchádzajú. Snažím sa prijímať veľa vitamínov, piť veľa vody, pohybovať sa na čerstvom vzduchu a taktiež sa otužujem. Odporúčam praktizovať každému, ak nie na jazere aspoň v sprche.