Novinky

5 tipov na pozitívne myslenie počas karantény

By 22. februára 2021 No Comments

Dlhý čas lockdownu a obmedzenia z dôvodu pandémie postretli každého z nás. Veľa z nás si dáva otázku, ako to bude ďalej? Kedy sa otvoria školy? Bude sa môcť cestovať? alebo či jednoducho budeme môcť byť zase všetci spolu s rodinou, kamarátmi, kolegami či známymi bez obmedzení? Toto všetko a mnoho iných otázok sa vynára každý deň v našich mysliach. Prvoradé je však zdravie. My sme si pre vás pripravili niekoľko tipov, ktoré vám môžu pomôcť prekonať karanténu tým najlepším spôsobom.

Toto jednoduché slovo v sebe skrýva ohromnú silu a moc. Keď sa pozrieme nato, čo nám pandémia dala, zistíme, že je to v prvom rade čas. A nie nadarmo sa vraví, že čas je liekom, či najvzácnejším darom. Nestojí nič, ale dokáže tak veľa. Buďme preto vďační zato, že máme tú možnosť na chvíľu sa zastaviť, byť viac so svojimi najbližšími, venovať sa deťom a spolu s nimi objavovať svet. Venovať sa svojim koníčkom, či skúsiť niečo, čo sme vždy odkladali pre nedostatok času. A preto, vždy keď vás prepadne melanchólia – buďte vďační za daný okamih a zlé myšlienky sa rozplynú.

Je všeobecne dobre známe, že pohyb je pre naše zdravie prospešný. Všetky druhy pohybu, ktoré človek vykonáva, či už je to chôdza, beh, posilňovanie či sezónne športy prinášajú telu endorfíny a tým jednoznačne zlepšujú náladu, podporujú pozitívne myslenie, budujú imunitu a celkovo zlepšujú zdravotný stav. Avšak tanec má v sebe ešte niečo navyše. Emócie, ktoré sa vyplavujú pri tanci, či už je tempo pomalé alebo rýchle dokážu v našich mysliach nanovo vzbudiť pocity lásky, radosti, vďačnosti a uvoľnia z nás napätie, smútok či stres v oveľa väčšej miere ako pri iných športoch. Prináša rovnováhu. Po každej odtancovanej hodine cítite, ako sa vaše telo spevňuje a ako vaša myseľ nadobudla rovnováhu.

Počas pandémie má väčšina z nás viac času, či už voľného alebo toho pracovného, keďže sa výrazne spomalila aj ekonomika. To veľa krát znamená, že návšteva domácej chladničky sa stane zlozvykom a počet jej otvorení za deň za zvýši veľa krát aj sto násobne. Pozor nato! Zajedanie z nudy škodí nášmu telu, rovnako ako aj duši a môže sa nepekne odzrkadliť na našom celkovom zdravotnom stave. Berte pandémiu ako príležitosť! A práve kvôli času navyše, ktorý ste získali skúste raz a navždy nastaviť svoj stravovací režim tým správnym smerom. To znamená, pite viac čistej vody, snažte sa pridať do svojho jedálnička viac zeleniny, ovocia a nespracovaných surovín, obmedzte alkohol a vyhýbajte sa večernému jedeniu. Všetci to poznáme – večerné vínko, syr a klobáska sú síce príjemné ale pre naše zdravie a večerný spánok zaťažujúce.

Medziľudské vzťahy, či už v rodine, na pracovisku alebo v užšom či širšom okruhu nás, tvoria chrbtovú kosť a oporný systém hlavne v čase núdze, či nepohodlia. Je preto nesmierne dôležité dbať o to, aby ste boli v kontakte s ľuďmi, ktorí tvoria takýto oporný systém. Zároveň, aby aj od nás išla vždy úcta a porozumenie k tomu druhému. Teraz nikto z nás nepotrebuje počúvať výčitky a rozmýšľať nad úprimnosťou toho druhého. To, čo potrebujeme, je byť vypočutý, neposudzovaný, cítiť sa príjemne a bezpečne. Naučme sa preto chápať jeden druhého nielen v týchto časoch a zároveň sa nebáť povedať slovo ďakujem, prepáč, či prosím. Nebojme zo svojho života vylúčiť ľudí, ktorí vo vás vyvolávajú negatívne emócie. O to viac času venujte tým, ktorí si to zaslúžia, ktorí sú vám oporou a sú k vám láskaví.

Plány sú skvelé! Či už veľké, alebo malé. Či tie, ktoré chcete uskutočniť za rok alebo tie na zajtra. Keď máte plán – máte aktivitu. A to je kľúčom k pozitívnemu mysleniu. Je pravda, že by sme mali žiť hlavne pre daný moment. Ľudia však radi niečo vytvárajú, spoznávajú a tiež odovzdávajú druhým. Preto je dobré si na každý deň pripraviť zoznam aktivít, ktoré chcete stihnúť, vybaviť, zažiť, precítiť – a to je to, čo zamestná vaše myšlienky a pomôže vzbudiť pocity radosti a uspokojenia nad časom, ktorý si žijete či už počas karantény alebo aj neskôr bez nej.