Ashtanga Yoga 

Ashtanga Yoga je zostava po sebe nasledujúcich jogových pozícií, ktoré sa cvičia rovnako na všetkých hodinách – v praxi sa z nich stáva každodenný intenzívny cvičebný blok. Navodzuje pocit energie a rovnováhy, je cestou vnútornej očisty a kontroly mysle.

Prostredníctvom fyzickej aktivity ňou nadobudnete stav absolútneho sústredenia. Špecifický spôsob dýchania zladený so statickými pozíciami spôsobuje potenie, ktoré odvádza nečistoty z tela, nervového systému a zmyslových orgánov. Pravidelnou praxou sa spočiatku rozptýlená pozornosť počas cvičenia postupne dokáže zameriavať na dych, čím sa začne navodzovať stav hlbokej koncentrácie.

Jednotlivé fázy Ashtanga jogy detoxikujú a vyrovnávajú telo, otvárajú energetické kanály a "čistia" nervový systém. Nejde o úplne pomalé a fyzicky nenáročné cvičenie, preto je vhodnejšia pre tých, ktorí sa chcú joge ako takej venovať dlhodobejšie.


Základ AVY je séria asán nazvaná joga chikitsa čiže joga terapia. Cvičením jogy udržiavame zdravie zdravého a navraciame zdravie chorému človeku. Telo sa cvičením stáva ľahšie, silnejšie, ohybnejšie, zbavuje sa toxínov a prebytočného tuku. Zlepšuje kondíciu, prospieva tráveniu, aktivuje sa imunitný systém. Budete sa cítiť dobre a vyrovnane.

Vinyasa systém


Vinyasa je systém dýchania a pohybu. Telo produkuje teplo, silno sa zahrieva, detoxikujú sa nie len svaly, ale aj vnútorné orgány, zlepšuje sa cirkulácia a trávenie, telo sa stáva ľahším, silnejším a ohybnejším, myseľ je kľudnejšia, rozhodnejšia. V tomto systéme každý pohyb je sprevádzaný jedným dychom.

Ujjai Pranayama
Ujjai je špeciálna dychová technika. Ide o metódu, ktorá vám dáva kontrolu, prístup k Práne (univerzálnej životnej energii). Vďaka ujjai sa telo silno zahrieva, zlepšuje sa cirkulácia, okysličenie organizmu, telo sa detoxikuje, zbavuje prebytočných tukov. Ujjai pomáha upriamiť myseľ na prítomný moment. Precvičovanie náročných jogových sekvencii môže vyzerať ako výsledok obrovskej svalovej vytrvalosti, svaly sú však zásobené silou vďaka ujjai pranayame.

Bandha
Sú to veľmi jemné techniky, čiastočne dosiahnuteľné fyzickou aktivitou, ale najmä koncentráciou. Existuje niekoľko rôznych Bandh. Pre Ashtanga Vinyasa Jogu sú najdôležitejšie Mula Bandha, Uddiyana Bandha a tretia je Jalandara Bandha.

Drishti
Drishti je miesto koncentrácie, alebo zamerania. Nehľadíme na externý objekt, ale viac sa zameriavame vnútorne. 

 





 

Vyskúšajte u nás hodiny jogy! V ponuke je aj pilates alebo body forming

NEWSLETTER

Chcete dostávať aktuálne novinky mailom?

Zrušiť odosielanie